Hakikat sonrası çıkış yolu sanatta

Sabiha Kurtulmuş tarafından kurulan ve çağdaş sanatın nabzını tutan sergilere imza atan Galeri MERKUR, yeni sergisi “De Fakto”da sanatçıların üretimleri ile izleyiciyi tarih-sonrası ve hakikat-sonrası denilen küresel düzende düşünsel, zihinsel, ruhsal durumunu yeniden değerlendirmeye davet ediyor. Beral Madra’nın küratörlüğünde gerçekleşen sergide yer alan Ahmet Elhan, Alper Aydın, Antonio Cosentino, Bengisu Bayrak, Berkay Can Yılmaz, Beyza Turak, Dilara Akay, Eda Gecikmez, Ferhat Özgür, Gülşah Bayraktar, Laleper Aytek, Medine Irak, Mehmet Ali Boran, Özge Enginöz, Rafet Arslan, Saliha Yılmaz, Temur Köran’ın işleri günümüzdeki savaş ve krizlerin yarattığı endişe ile umutsuzluk içinde sanat üretiminin önemiyle aradığı çıkış yollarına dikkat çekiyor.

Küratör Beral Madra, sergideki resim, heykel, fotoğraf, video, yerleştirme, performans tekniklerindeki görüntülerin gündeme yerleştirildiğine dikkat çekiyor. Madra, sanatçıların tüm zorluklara karşın üretime devam ettiklerine dikkat çekerek, “Bu da ülkemizin yüzyıllık Modernizm, Post-modernizm gelişmelerine ve demokrasi altyapısına, özgür ifade söylemine büyük katkı sağlıyor” diyor.

Madra, sanat yapıtlarıyla oluşturulan metaforların kutuplaştırıcı tartışmaların açtığı yarığı doldurduğuna dikkat çekiyor, serginin vurgu yapmak istediği, tarih-sonrası ve hakikat-sonrası düzenden sanatın rolü ile sorumluluğu ne olmalıdır sorusuna şu yanıtı veriyor: “Hakikat ve Hakikat-sonrası çatışkısında şöyle bir durum yaşıyoruz: Kültür ve sanat içerikleri ütopyalara bağımlıdır, düşüncesinden yola çıkarsak Türkiye’nin ütopyalarına değinmek gerekir. Türkiye’de iki ütopya birbiriyle çarpışmaktadır: Birincisi Batı ile bütünleşme; ikincisi de Batı-dışında kalarak tarihsel geleneksel kimliği vurgulamaktır.” Sergi, salı-cumartesi günleri 10.00-18.30 saatleri arasında ziyaret edilebilir.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*